1. ראשי
  2. אוטומציות
  3. שימוש ברשימה דינמית לעומת תהליך אוטומציה

שימוש ברשימה דינמית לעומת תהליך אוטומציה

במערכת רב מסר החדשה אתם מקבלים שני כלים מאוד חזקים שיכולים לשדרג לכם את מערך השיווק – רשימות נמענים דינמיות, ותהליכי אוטומציה.

אמנם שני הכלים האלה מבוססים על תנאים שנבדקים כל הזמן "מאחורי הקלעים", ופעולות שהמערכת שלנו מבצעת עבורכם באופן אוטומטי לפי התנאים האלה, אבל יש הבדל מהותי בשימוש שלכם בשני הכלים האלה.

מה הם רשימה דינמית ותהליכי אוטומציה

  • רשימה דינמית היא רשימה – שבניגוד לרשימה רגילה – לא מוגדרת כאוסף נמענים קונקרטיים, אלא כאוסף של הגדרות, כאשר כל נמען שמתאים להגדרות שנקבעו, בכל שלב (גם בלי התערבות שלכם) יהיה שייך לרשימה ברגע שיהיה בה צורך (כלומר ברגע שתרצו לשלוח דיוור שהנמענים שלו הם אותה רשימה דינמית).
    השימוש ברשימה דינמית לשליחת דיוורים הוא בדיוק כמו השימוש ברשימה רגילה, אבל היא נוצרת באופן אוטומטי לפי התנאים שהגדרתם.
  • תהליך אוטומציה הוא כלי ניהול גמיש, שמאפשר לכם להוציא לפועל תהליכי שיווק מתקדמים באופן קבוע בלי מגע יד אדם. זה חוסך שגיאות, מקל מאוד על ניהול רשימות גדולות ומערכי דיוור מורכבים, וכמובן חוסך המון זמן.
    תהליך אוטומציה מתחיל ב"טריגר", כלומר כשקורה משהו במערכת – למשל מישהו מתווסף לרשימת נמענים, מישהו פתח דיוור, מישהו לחץ על קישור בתוך דיוור, וכו'. אחרי הטריגר מתחיל תהליך האוטומציה (אותו אתם מגדירים), שבאופן כללי יכול לכלול תנאים ובסופו של דבר גם פעולות, שאותם תרצו לבצע.

שליחה לנמענים לפי ערכי שדות או תגיות

לפעמים אתם רוצים לשלוח דיוור לנמענים שיש להם ערכים מסויימים בשדות, או שקיבלו תגית מסויימת. כמו שאתם בטח יודעים, דבר כזה יכול להיות כלי שיווקי מאוד יעיל וגמיש.

נכון, אפשר בתהליך אוטומציה להגדיר את הטריגר כשינוי ערך בשדה או בתגית, ואז את הפעולה כשליחת דיוור – אבל תהליך אוטומציה מאפשר הרבה יותר מזה.

לכן כדי לשלוח דיוור לנמענים שיש להם ערך מסויים בשדה, או תגית מסויימת, או שילוב אחר של תנאים – גם נמענים שנמצאים ברשימות "סטטיות" נפרדות – מומלץ להשתמש בהגדרת רשימה דינמית דווקא.

תוכלו לקרוא על ההבדל בין רשימה רגילה לרשימה דינמית במאמר הזה.

תהליכי אוטומציה

אוטומציה מאפשרת לכם ליצור למעשה "תרשים זרימה" של תנאים ופעולות על נמענים, כך שפעולות מסויימות על נמענים יפעלו ברגע שהתנאים שהגדרתם מתמלאים – בלי שתצטרכו להיכנס, לבדוק בעצמכם דברים או לעשות את הפעולות ידנית.

כמה דוגמאות נפוצות לתהליכי אוטומציה שימושיים אפשר למצוא במאמר כאן.

עודכן בתאריך מרץ 30, 2021

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן