1. ראשי
  2. אוטומציות
  3. דוגמאות נפוצות לתהליכי אוטומציה

דוגמאות נפוצות לתהליכי אוטומציה

אוטומציות הן כלי ניהול גמיש, שמאפשר לכם להוציא לפועל תהליכי שיווק מתקדמים באופן קבוע בלי מגע יד אדם. זה חוסך שגיאות, מקל מאוד על ניהול רשימות גדולות ומערכי דיוור מורכבים, וכמובן חוסך המון זמן.

מהו תהליך אוטומציה? תהליך כזה הוא למעשה רצף של פעולות שקורות אוטומטית לפי הגדרות שנקבעו מראש. התהליך יכול לכלול תנאים ופעולות, ומנוהל אצלנו בממשק משתמש גרפי נוח וחופשי – ע"י גרירה של אלמנטים וקישור ביניהם בחיצים, כך שאתם יוצרים תרשים זרימה ברור וקל לקריאה של התהליך כולו.

במאמר הזה נסקור בקצרה כמה רעיונות לתהליכי אוטומציה נפוצים, כדי להדגים ולהמחיש לכם מה תהליכי אוטומציה ברב-מסר יכולים לתת לכם. אבל כמובן שתהליכי אוטומציה הם כלי סופר-גמיש, ואתם מוזמנים לשכלל ולהתאים לצרכים שלכם את התהליכים, או כמובן לפתח תהליכים משלכם – זה קל, נוח, ויעיל.

המאמר הזה מתאר את התהליכים בתימצות, ומניח שאתם כבר מכירים את אופן העבודה ואת המושגים הבסיסיים של תהליכי אוטומציה. כדי ללמוד בפירוט על הגדרה וניהול של תהליכי אוטומציה, ראו את המאמר כאן.

נקיון רשימות נמענים

זה נשמע כאילו זה לא חשוב שיש כתובות לא פעילות ברשימות שלכם, אבל נקיון רשימה הוא לא משהו אסתטי בלבד. כשאתם מסירים כתובות מיותרות אתם למעשה מורידים את הסיכוי שהמייל שלכם יסווג כספאם, מפחיתים את הסיכוי לקבל דירוג נמוך בשרתי מייל, וגם יכולים לחסוך עלויות.

את יצירת התהליך האוטומטי של ניקוי רשימות תיארנו בפירוט במאמר נפרד, כאן.

הכנסת נמען לכמה רשימות בו זמנית לאחר הרשמה

לפעמים תרצו שטופס הרשמה באתר או בדף הנחיתה שלכם יכניס את הנמען לכמה רשימות במקביל, כי ככה יותר נוח לכם לנהל את הנמענים ואת הדיוורים שלכם. תהליך אוטומציה יכול לעזור לכם בזה בקלות:

  1. טריגר: נמען נכנס לרשימה (עם שם הרשימה אליה הטופס מכניס את הנרשמים)
  2. פעולה: הכנסת נמען לרשימה (עם שם הרשימה הנוספת אליה רוצים להכניס את הנרשמים)

אפשר כמובן להוסיף עוד פעולות (כמו סעיף 2) כדי להכניס את אותו נמען לרשימות נוספות.

וכמובן, לא לשכוח לחבר לתהליך אלמנט "סיום".

שליחת פרטי נמען למערכת חיצונית

תהליך כזה יכול להיות מאוד יעיל כשאתם מנהלים לא רק רשימות ודיוורים, אלא ממש לקוחות. אתם למעשה יכולים להעביר מיידית למערכת CRM, או לכל תהליך אוטומטי חיצוני (למשל זאפייר או אינטגרומט), את פרטי הנמען החדש שנרשם לרשימה שלכם.

תהליכים כאלה של אינטגרציה ואוטומציה חיצוניים הם עולם בפני עצמו, וכדאי מאוד ללמוד ולהכיר את כל האפשרויות שהתחום הזה יכול לתת לכם. באופן בסיסי, העברת הנתונים מתבצעת עם כלי שנקרא וובהוק (webhook), אותו צריך להגדיר מראש. כדי ללמוד הכל על שימוש בוובהוק במערכת רב-מסר אתם מוזמנים לקרוא את המאמר כאן.

באופן כללי, תהליך אוטומציה של שליחת פרטי הנמען למערכת חיצונית מורכב מהאלמנטים האלה:

  1. טריגר: נמען נכנס לרשימה (עם שם הרשימה אליה הטופס מכניס את הנרשמים)
  2. פעולה: שליחת וובהוק (עם שם הוובהוק המתאים, שהגדרתם מראש, בתיאום עם מערכת היעד החיצונית)

אפשר כמובן להוסיף עוד פעולות (כמו סעיף 2) כדי להפעיל עוד וובהוקים מול מערכות נוספות.

וכמובן, לא לשכוח לחבר לתהליך אלמנט "סיום".

פעולות בעקבות לחיצה על קישור בדיוור

כאן לא נספר על תהליך ספציפי, אלא על יכולת מאוד חזקה שלא כולם מודעים לה – פעולה "מאחורי הקלעים" כשנמען לוחץ על קישור שמופיע בדיוור, והאפשרויות כאן באמת מגוונות.

אם תבחרו כטריגר את האפשרות "נמען הקליק על קישור בדיוור", תוכלו לבחור את אחד הדיוורים שהכנתם, ובתוכו את אחד הקישורים (לינקים), ולקבוע מה יקרה כשהנמען ילחץ על הקישור הזה (חוץ מפתיחת הדף שאליו מפנה הקישור, כמובן).

השיטה הזאת מאפשרת לכם לעשות המון דברים – לשלוח דיוורי המשך ללקוח שמתעניין במוצר, לתייג נמען לפי הלינק, להכניס את הנמען לרשימה אחרת, או להפעיל וובהוק שישלח את פרטי המנען למערכת חיצונית.

וכמובן, לא לשכוח לחבר לתהליך אלמנט "סיום".

פעולות בפתיחת דיוור

באופן די דומה למה שתיארנו בסעיף הקודם, תוכלו לבצע פעולות "מאחורי הקלעים" כשנמען פתח את הדיוור (כלומר עוד לפני לחיצה על קישורים בו).

גם כאן, אחרי שתגדירו תהליך שבו הטריגר הוא "נמען פתח דיוור", ותבחרו את הדיוור הרצוי מתוך אלה שהכנתם, תוכלו לקבוע מה יקרה (כלומר פעולה או כמה פעולות) ברגע הזה: לשלוח דיוורי המשך ללקוח שמתעניין במוצר, לתייג נמען לפי הלינק, להכניס את הנמען לרשימה אחרת, או להפעיל וובהוק שישלח את פרטי המנען למערכת חיצונית.

וכמובן, לא לשכוח לחבר לתהליך אלמנט "סיום".

עודכן בתאריך מרץ 30, 2021

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן