1. ראשי
  2. רשימות
  3. מה ההבדל בין רשימה רגילה לרשימה דינמית

מה ההבדל בין רשימה רגילה לרשימה דינמית

אחד החידושים המעניינים והשימושיים ביותר שפיתחנו ברב-מסר הוא רשימה דינמית

ברשימת נמענים רגילה, אתם מנהלים נמענים, ומוסיפים אותם בדרך כלל דרך טפסי הרשמה באתר או בעמוד נחיתה, או דרך ייבוא מקובץ (אפשר גם כמובן להוסיף נמענים ידנית, אחד אחד).

ברשימה דינמית, לעומת זאת, אתם לא מנהלים נמענים, אלא מנהלים תנאים, והמערכת שלנו דואגת לעדכן בכל רגע נתון את הנמענים שמתאימים לתנאים אלה, גם בלי שתצטרכו לבקש "עדכון" או "רענון". במילים אחרות, את ההוספה של נמענים לרשימה דינמית, או ההסרה שלהם, לא אתם עושים, אלא המערכת שלנו, כל הזמן, מאחורי הקלעים, לפי התנאים שהגדרתם.

התנאים יכולים להתבסס על שדות רגילים, שדות מותאמים, תגיות, פעולות של נמענים (פתיחת דיוורים או הקלקה על לינקים בדיוורים), ועוד. כדי ללמוד איך מגדירים רשימה דינמית קיראו את המאמר כאן.

לדוגמה, הנה הגדרות של רשימה דינמית:

הרשימה הזאת אוספת את כל חברי מועדון הלקוחות שנולדו לפני 1920. יכולנו גם להוסיף עוד תנאים, מסוגים אחרים. הקשר הלוגי בין התנאים הוא AND, כלומר התנאים מתווספים זה לזה, וכל תנאי מצמצם את מספר הנמענים המתאימים.

לדוגמה- בשלב זה הרשימה שלנו מכילה 3 נמענים

אבל אם למשל יתווסף נמען עם תאריך לידה מתאים לרשימת המקור ("מועדון לקוחות"), הרשימה הזאת תתעדכן אוטומטית. באותה מידה, הרשימה תתעדכן אם נשנה את התנאים בהגדרות שלה.

הרשימה הזאת מופיעה במסך הרשימות, ואפשר להשתמש בה לדיוורים מכל סוג. בכל רגע היא תציג מידע וסטטיסטיקות עדכניים.

אם אתם רוצים לשלוח דיוור חד פעמי לנמענים מסויימים לפי הגדרות כאלו, אפשר לעשות את זה בהגדרות הדיוור, ללא צורך בהקמה של רשימה דינמית. רשימה דינמית יעילה אם יש שימוש חוזר לרשימת הנמענים שעונים על התנאים האלה.

לרשימה דינמית אין אפשרות להוסיף נמענים ידנית או לייבא נמענים מקובץ. אבל בכל שלב אפשר לשמור את הרשימה כסטטית בעזרת הכפתור שמופיע משמאל לכותרת שלה. שימו לב שבעותק הסטטי כמובן שלא יהיו עדכונים אוטומטיים, והוא יכלול את הנמענים שעונים לתנאים וההגדרות ברגע היצירה.

הפיכת רשימה דינמית לסטטית
עודכן בתאריך דצמבר 21, 2020

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן