הטבלה הבאה מתארת באיזה מצב נמען יקבל או לא יקבל דיוור מייל ודיוור SMS
פעיל ברמת חשבון | פעיל SMS | מקבל דיוור מייל | מקבל דיוור SMS |
כן | כן | כן | כן |
לא | כן | לא | * לא |
כן | לא | כן | לא |
לא | לא | לא | לא |
שימו לב!
המערכת אינה מאפשר לנמען שהסיר את עצמו ואינו פעיל ברמת חשבון לקבל דיוורי sms גם אם הוא לא ביקש מפורשות להפסיק את דיוורי ה sms. הנחת העבודה היא שמי שאינו מעוניין לקבל מכם מיילים (או שאתם לא מעוניינים לשלוח לו מיילים) לא יהיה מעוניין גם לקבל סמסים מכם.
יש לזה יוצא מהכלל אחד: אם הנמען הפך לא פעיל בגלל שכתובת הדואר האלקטרוני שלו הפכה לא פעילה בגלל שתיבת המייל הרלוונטית הפסיקה לקבל מיילים אז סטטוס ה SMS שלו יכול להישאר פעיל.
במאמר זה נתמקד בסטטוס "לא פעיל sms ברמת חשבון", שימו לב שמאמר נפרד שלנו מסביר את הסטטוס "לא פעיל ברמת חשבון"
נמען יכול להיות "לא פעיל sms" באחת מכמה דרכים:
הפיכה ללא פעיל ביוזמת נמען
יש שלוש דרכים בהן הנמען יכול ליזום לעבור לסטטוס לא פעיל SMS בחשבון:
(1) לחיצה על קישור הסרה
כאשר אתם שולחים sms אתם יכולים להוסיף קישור הסרה. כאשר הנמען מקליק על קישור ההסרה הוא הופך להיות לא פעיל sms בחשבון.
אתם גם יכולים לסמן למערכת שנמען שביקש הסרה דרך sms יוסר גם מדיוור במייל ובפועל יהפוך ללא פעיל ברמת החשבון.
(2) משלוח sms חוזר עם המילה "הסר"
אפשרות זו מתקיימת רק כאשר מספר השולח הוא מספר וירטואלי שהוקצה לחשבון על ידי המערכת.
אתם גם יכולים לסמן למערכת שנמען שביקש הסרה מ-sms יוסר גם מדיוור מייל ובפועל יהפוך ללא פעיל ברמת החשבון
(3) הנמען ביקש מכם להסיר אותו
יש נמענים שחוששים ללחוץ על קישור ההסרה או לשלוח סמס חוזר עם המילה "הסר" ובמקום לבצע את ההסרה בעצמם הם פונים אליכם כדי שתסירו אותם.
חשוב לדעת שהחוק עומד לצידם של הנמענים האלה, כי החובה היא לכבד את בקשות ההסרה שמגיעות דרך אותו ערוץ דרכו נשלחו ( כלומר ערוץ הסמס)
במקרה כזה עליכם לחפש את הנמען ולהסיר אותו ידנית.
הפיכה ללא פעיל מסיבה טכנית
כאשר ספק שתקושרת של הנמען מודיע לנו שמספר ה SMS אינו תקין אז אותו מספר הופך להיות לא פעיל ברמת SMS