1. ראשי
  2. נמענים
  3. נמען בסטטוס לא פעיל ברמת החשבון

נמען בסטטוס לא פעיל ברמת החשבון

יש שני סטטוסים ברמת החשבון שקובעים אם נמען יקבל דיוורי מייל ודיוור SMS:

  • פעיל/לא פעיל  ברמת חשבון 
  • פעיל/לא פעיל sms

הטבלה הבאה מתארת באיזה מצב נמען יקבל ובאיזה לא יקבל דיוור מייל ודיוור SMS

פעיל ברמת חשבוןפעיל SMSמקבל דיוור מיילמקבל דיוור SMS
כןכןכןכן
לאכןלא* לא
כןלאכןלא
לאלאלאלא 

שימו לב

המערכת אינה מאפשר לנמען שאינו פעיל ברמת חשבון לקבל דיוורי SMS גם אם הוא לא ביקש מפורשות להפסיק את דיוורי ה SMS. הנחת העבודה היא שמי שאינו מעוניין לקבל מכם מיילים (או שאתם לא מעוניינים לשלוח לו מיילים) לא יהיה מעוניין גם לקבל סמסים מכם.

יש לזה יוצא מהכלל אחד: במקרה ותיבת המייל של הנמען כבר לא פעילה ולא יכולה לקבל מיילים אז המערכת יודעת להבחין שאין פה הסרה והסטטוס ה SMS יכול להישאר פעיל

המאמר הזה מתמקד בסטטוס "לא פעיל ברמת חשבון", שימו לב שמאמר נפרד שלנו מסביר את הסטטוס "לא פעיל sms ברמת חשבון"

איך נמען הופך ללא פעיל? יש 3 אפשרויות: 

  • הנמען מבקש הסרה – כאשר אינו מעוניין לקבל עוד דיוורים 
  • אתם הופכים את הנמען ללא פעיך דרך מערכת רב מסר – כאשר אינכם מעוניינים בנמען ברשימת התפוצה שלכם
  • גורם טכני חיצוני – לדוגמה, כתובת המייל של הנמען אינה קיימת ברשת האינטרנט

עכשיו נסביר כל אחת מהאפשרויות בהרחבה:

הנמען מבקש הסרה – כאשר אינו מעוניין לקבל עוד דיוורים 

לנמען יש כמה דרכים להפוך את עצמו ללא פעיל ברמת החשבון:

אפשרות ראשונה: הנמען מבקש להסיר את עצמו באמצעות לחיצה על קישור בתחתית הדיוור 

אפשרות שנייה: המען מדווח על דיוור לא מורשה (ידוע גם כדיווח ספאם) אפשרות שנייה: המען מדווח על דיוור לא מורשה (ידוע גם כדיווח ספאם) 

כל דיוור שיוצא מרב מסר נושא איתו בתחתית קישור הסרה. נמען שלחוץ על קישור "הסרה"

כאשר הנמען לוחץ על קישור ההסרה הוא או היא מגיעים לדף ההסרה (שנוצר אוטומטית ע"י רב מסר) ושם מאשרים באמצעות לחיצה על כפתור את ההסרה.

תמונת  מסך שמראה איך נראה קישור ההסרה בתחתית המייל

אפשרות שנייה: הנמען מדווח על דיוור לא מורשה (ידוע גם כדיווח ספאם) 

כאשר נמען מדווח על דיוור לא מורשה, הדיווח מגיע אלינו לרב מסר ובמקביל הנמען הופך לא פעיל בחשבון הלקוח הרלוונטי. המטרה באפשרות הדיווח הזה היא כפולה – לאפשר לנמען "להוציא קיטור" ולאפשר לנו ברב מסר להיות עם היד על הדופק לגבי הדיוורים של הלקוחות שלנו. זו מטרה משותפת לכולנו לשמור על נקיון הדיוורים כדי שמוניטין השולח שלכם ושל רב מסר ימשיך להיות גבוה 

אפשרות שלישית:  הנמען מבקש מכם להסיר אותו 

יש נמענים שחוששים ללחוץ על קישור ההסרה, או שאינם מודעים לקיומו או שהם סתם רוצים לעשות לכם קצת עבודה. במקום לבצע את ההסרה בעצמם הם פונים אליכם (בדרך כלל במענה למייל ששלחתם) כדי שתסירו אותם. 

חשוב לדעת שהחוק עומד לצידם של הנמענים האלה, כי החובה היא לכבד את בקשות ההסרה שמגיעות דרך אותו ערוץ דרכו נשלחו (בקשות שנשלחו במייל דרך המייל ובקשות שנשלחו בסמס דרך סמס)

במקרה כזה עליכם לחפש את הנמען ולהסיר אותו ידנית. אפשרות נוספת (פחות רצויה) היא להקליק במקום הנמען על קישור ההסרה. אנחנו ממליצים לא לעשות פעולות בשם הנמען, במידת הצורך אם נצטרך להוכיח שהסרנו אותו עדיף שיתועד שהוא הוסר על ידנו.

נמען שהסיר את עצמו (הפך לא פעיל ברמת החשבון)  ואז נרשם מחדש דרך טופס יהפוך בחזרה לפעיל – הנחת העבודה היא שהוא מעוניין לחזור לפעילות. לעומת זאת נרשם שהסיר את עצמו ואז מוכנס מחדש לחשבון באמצעות יבוא נשאר לא פעיל. גם נמען שהיה בסטטוס לא פעיל ומוכנס מחדש שוב באופן ידני נשאר בסטטוס לא פעיל. בכניסה דרך API יש לכם אפשרות לבחור אם נמען לא פעיל שמוכנס לחשבון מחדש נשאר לא פעיל או הופך פעיל. 

הנמען פנה לרב מסר וביקש הסרה גורפת מכל הדיוורים שיוצאים מרב מסר- רשימת אסורים/חסומים/לא רצויים

יש נמענים שלא מסתפקים בבקשת הסרה מהמדוור ממנו קיבלו דיוור והם רוצים למנוע קבלת דיוורים באופן גורף מכל מי שעושים שימוש ברב מסר. 

החוק מחייב אותנו לכבד בקשות אלה. במקרה כזה אנחנו מכניסים את כתובת המייל של המבקש (לאחר שאנחנו מסבירים לו היטב את משמעות הבקשה שלו) לרשימת הכתובות האסורות למשלוח 

אלה מקרים די נדירים ואם אין לכם רשימת תפוצה מאוד גדולה סביר שלא תתקלו במקרה כזה. 

הנמען ביקש הסרה מדיוור SMS 

לנמען יש אפשרות להסיר את עצמו (ולהפוך ללא פעיל) ברמת החשבון גם באמצעות דיוור סמס. ואולם הסרה כזו תתבצע רק אם אתם קבעתם שאתם רוצים בכך (בדרך כלל מטעמי זהירות מתביעות).

הסרה כזו תתרחש אם הנמען השיב "הסר" או שלחץ על קישור ההסרה במסרון וגם אתם קבעתם לפני המשלוח שהסרת סמס תגרור באופן אוטומטי הפיכת הנמען ללא פעיל ברמת החשבון. 

כדי לבדוק איך זה מוגדר בחשבון שלכם צריך להיכנס למסך הגדרות המערכת > לשונית הגדרות מספר וירטואלי ולסמן את הצ'ק בוקס שאומר "כשנמען מבקש הסרה ב sms, תסירו אוטומטית את כתובת המייל שלו" עם ההעדפה שלכם

אתם (בעלי החשבון) רוצים להפוך נמען ללא פעיל 

לעיתים מתעורר מצב שבו אתם לא מעוניינים שכתובת מייל מסויימת תקבל דיוורים מכם. אלה יכולים להיות מתחרים, לקוחות ממורמרים, תובעים פוטנציאליים וכל מי שלא בא לכם טוב 🙂

באמצעות פעולה ידנית 

אם כתובת המייל קיימת אתם יכולים להפוך אותה ביוזמתכם ללא פעילה ברמת החשבון. במקרה כזה הנמען יפסיק לקבל דיוורים. אבל אם אותו נמען ירשם מחדש הוא יחזור ויקבל דיוורים. 

אם אתם לא מעוניינים שהנמען יקבל מכם דיוורים, גם אם נרשם מחדש אתם יכולים להכניס את כתובת המייל שלו לרשימת ה"לא רצויים" .

כתובת  מייל שנכנסה לרשימת הלא רצויים תפסיק לקבל מכם דיוורים במייל. אם הכנסתם את הטלפון של הנמען לחסימת נמענים אז הוא לא יקבל גם sms. מידע נוסף על חסימת נמענים אפשר לקרוא במאמר הזה.

צילום מסך של המקום בו יש תיבת בחירה להפוך נמען ללא פעיח

חשוב לציין שהכלי הזה – רשימת הלא רצויים – אינו מונע את נוכחות כתובת המייל ברשימת התפוצה שלכם אלא רק את האפשרות של אותה כתובת לקבל דיוורים. 

אם בעל כתובת אסורה יירשם באמצעות טופס הרשמה שלכם ההרשמה תוצג לו כמוצלחת (ואכן תהיה). אלא שהנמען לא יקבל כל דיוור מכם (כולל את דיוור אישור ההרשמה דרך סדרת מסרים אם הוגדר כזה)

באמצעות פעולה אוטומטית 

אפשר ליצור גם תהליכים אוטומטיים שהופכים נמען ללא פעיל. למשל אחת האפשרויות השכיחות היא לבנות רשימה דינמית שאוספת אליה את כל הנמענים שלא ביצעו אינטראקציה עם הדיוורים שלכם במשך תקופה ארוכה (נניח 6 חודשים) ולהפוך אותם ללא פעילים באמצעות אוטומציה שמוטרגת על ידי כניסה לאותה רשימה דינמית . 

נמען שהופך ללא פעיל מסיבה טכנית

לעיתים נמענים נרשמים באמצעות כתובת מייל שאינה קיימת באמת ברשת האינטרנט. במקרה כזה השרת בצד המקבל מחזיר הודעה שכתובת הדואר האלקטרוני לא קיימת אצלו. כאשר ההודעה הזו מתקבלת המערכת חוסמת את הכתובת באופן מיידי ודיוורים מפסיקים להשלח אליה.

אם מוגדר אצל הנמען גם מספר טלפון הודעות סמס לא יישלחו אליו במקרה הזה.

כדי לתקן את המצב עליכם לתקן את כתובת המייל של הנמען ולהסיר את החסימה שלו באופן ידני מכרטיס הנמען

צילום מסך מתוך המערכת שמראה את התיבת בחירה של שינוי סטטוס פעיל בחשבון

החזרת הנמען להיות פעיל בחשבון או ברשימה

יכול לקרות מצב שנמענים ירצו לחזור להיות פעילים ברשימת התפוצה שלכם. רובם יחזרו באמצעות הרשמה מחדש לרשימה.

במקרים בהם רוצים להחזיר את הנמען באופן ידני לפעילות יש להיכנס למסך פרטי הנמען. מצד שמאל יש כפתור בצבע סגול עליו רשום הסטטוס של הנמען. לחיצה על תיבת הבחירה תאפשר להחזיר את הנמען להיות פעיל ברמת החשבון כולו

צילום מסך מתוך המערכת שמראה את התיבת בחירה של שינוי סטטוס פעיל בחשבון

ליד הסטטוס של הנמען בחשבון אפשר לראות את הסטטוס של הנמען ברשימה. במידה והנמען לא פעיל גם ברמת הרשימה אפשר ללחוץ על הכפתור ולשנות חזרה לפעיל

צילום מסך מתוך המערכת שמראה את התיבת בחירה של שינוי סטטוס ברשימה
עודכן בתאריך מרץ 11, 2024

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן