1. ראשי
  2. נמענים
  3. מה קורה כשנמען מתווסף שוב לרשימה

מה קורה כשנמען מתווסף שוב לרשימה

על הוספת נמען לרשימת תפוצה

הוספת נמענים לרשימות תפוצה היא פעולה שמתבצעת לא רק באמצעות טופס הרשמה שאתם משלבים באתר.

למעשה, אפשר להוסיף נמענים לרשימות ב-6 דרכים שונות:

דרכים "חיצוניות":

דרכים "פנימיות":

מה קורה כשמישהו מתווסף לרשימה שהוא כבר מופיע בה?

במקרים מסויימים, יכול להיות מצב שבו אותו נמען מתווסף לרשימה שבה הוא כבר מופיע (זה יכול לקרות בכל אחת מהדרכים, למשל כשאתם מייבאים רשימה מקובץ, וחלק מהנמענים בקובץ כבר היו רשומים).

במקרה כזה, עולה השאלה איזה מידע יישמר עבור הנמען – המידע החדש, או המידע שקיים כבר.

מערכת רב-מסר עובדת במצבים האלה לפי העקרונות הבאים:

  • שדה הזיהוי המוביל עבור נמען הוא כתובת מייל. כלומר, מידע על נמען נחשב ל"עדכון נמען קיים" אם כתובת המייל זהה לכתובת שכבר שמורה ברשימה.

שימו לב: אם בעבר הנמען נשמר במערכת רק עם שדה טלפון (ללא שדה מייל), והנמען הזה מתווסף עכשיו עם אותו מספר טלפון ועם כתובת מייל, המערכת תקשר את הנמען ה"חדש" אל הקודם, גם אם הוא התווסף במקור לרשימה אחרת.

  • אם לא נבחרה במפורש התנהגות אחרת, השדות יתעדכנו.
  • אם שדה מסויים היה שמור עם ערך ריק, וברישום מחדש יש בו ערך, הערך הזה יישמר גם אם נבחרה במפורש התנהגות של "לא לעדכן שדות" (ר' בהמשך).
  • אם הנמען קיים כבר, המערכת מאפשרת לבחור האם לעדכן את ערכי השדות, והאם לעדכן את הוותק:

וותק של הנמען

בפרטים של כל נמען אתם יכולים למצוא ארבעה שדות שעוסקים בוותק שלו:

  • תאריך יצירה
  • ותק במערכת (בימים)
  • תאריך כניסה לרשימה
  • ותק ברשימה (בימים)

הערכים בשדות אלה נקבעים בזמן ההרשמה, ייבוא הנמענים, או עידכון הפרטים של הנמענים, ואתם יכולים לעשות בהם שימוש אחר כך, למשל בהחלטות במסגרת תהליכי אוטומציה.

תאריכי היצירה והכניסה לרשימה לא משתנים ולא מתעדכנים בשום מצב, אבל את מספר ימי הוותק אתם יכולים לבחור לשנות כשאתם מוסיפים נמענים לרשימה באופן ידני, באמצעות API, או באמצעות ייבוא מקובץ.

כדאי לדעת: בהגדרות הדיוור, או בהגדרות רשימה דינמית, אפשר לבחור את האפשרות "כל הנרשמים". במקרה כזה, אם נמען מופיע בכמה רשימות, תאריך הוותק שקובע הוא התאריך הקדום ביותר שבו הוא נכנס לאחת הרשימות.

עודכן בתאריך יוני 7, 2021

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים