1. ראשי
  2. נמענים
  3. נמען לא פעיל ברמת החשבון

נמען לא פעיל ברמת החשבון

יש שני סטטוסים ברמת החשבון שקובעים אם נמען יקבל דיוורי מייל ודיוור SMS:

  • פעיל/לא פעיל  ברמת חשבון 
  • פעיל/לא פעיל SMS 

הטבלה הבאה מתארת באיזה מצב נמען יקבל ובאיזה לא יקבל דיוור מייל ודיוור SMS

פעיל ברמת חשבוןפעיל SMSמקבל דיוור מיילמקבל דיוור SMS
כןכןכןכן
לאכןלא* לא
כןלאכןלא
לאלאלאלא 

שימו לב

שהמערכת אנה מאפשר לנמען שאינו פעיל ברמת חשבון לקבל דיוורי SMS גם אם הוא לא ביקש מפורשות להפסיק את דיוורי ה SMS. הנחת העבודה היא שמי שאינו מעוניין לקבל מכם מיילים (או שאתם לא מעוניינים לשלוח לו מיילים) לא יהיה מעוניין גם לקבל סמסים מכם.

יש לזה יוצא מהכלל אחד: אם הנמען הפך לא פעיל בגלל שכתובת הדואר האלקטרוני שלו הפכה לא פעילה בגלל שתיבת המייל הרלוונטית הפסיקה לקבל מיילים אז סטטוס ה SMS שלו יכול להישאר פעיל.

במאמר זה נתמקד בסטטוס "לא פעיל ברמת חשבון", שימו לב שמאמר נפרד שלנו מסביר את הסטטוס "לא פעיל SMS ברמת חשבון"

היוזמה להפיכת נמען ללא פעיל יכול להגיע משלושה גורמים: 

  • הנמען – כאשר אינו מעוניין לקבל עוד דיוורים 
  • אתם – כאשר אינכם מעוניינים בנמען ברשימת התפוצה שלכם או 
  • גורם טכני – כתובת הדואר האלקטרוני של הנמען אינה קיימת ברשת האינטרנט

הפיכה ללא פעיל ביוזמת נמען 

לנמען יש כמה דרכים להפוך את עצמו ללא פעיל באמת החשבון:

הנמען מבקש להסיר את עצמו באמצעות לחיצה על קישור בתחתית הדיוור 

כל דיוור שיוצא מרב מסר נושא איתו בתחתי הדיוור קישור הסרה

כאשר הנמען לוחץ על קישור ההסרה הוא או היא מגיעים לדף ההסרה ושם באמצעות פעולה נוספת הם יכולים להסיר את עצמם. כלומר נדרשות שתי פעולות מצד הנמען כדי לשנות את הסטטוס ללא פעיל.

המען מדווח על דיוור לא מורשה (ידוע גם כדיווח ספאם) 

כאשר נמען מדווח על דיוור לא מורשה, הדיווח מגיע אלינו לרב מסר ובמקביל הנמען הופך לא פעיל בחשבון הלקוח הרלוונטי. המטרה באפשרות הדיווח הזה היא כפולה – לאפשר לנמען "להוציא קיטור" ולאפשר לנו ברב מסר להיות עם היד על הדופק לגבי הדיוורים של הלקוחות שלנו. זו מטרה משותפת לכולנו לשמור על נקיון הדיוורים כדי שמוניטין השולח שלכם ושל רב מסר ימשיך להיות גובה 

הנמען מבקש מכם להסיר אותו 

יש נמענים שחוששים ללחוץ על קישור ההסרה, או שאינם מודעים לקיומו או שהם סתם רוצים לעשות לכם קצת עבודה. במקום לבצע את ההסרה בעצמם הם פונים אליכם (בדרך כלל במענה למייל ששלחתם) כדי שתסירו אותם. 

חשוב לדעת שהחוק עומד לצידם של הנמענים האלה, כי החובה היא לכבד את בקשות ההסרה שמגיעות דרך אותו ערוץ דרכו נשלחו (בקשות שנשלחו במייל דרך המייל ובקשות שנשלחו בסמס דרך סמס)

במקרה כזה עליכם לחפש את הנמען ולהסיר אותו ידנית. אפשרות נוספת (פחות רצויה) היא להקליק במקום הנמען על קישור ההסרה. 

נמען שהסיר את עצמו (הפך לא פעיל ברמת החשבון)  ואז נרשם מחדש דרך טופס יהפוך בחזרה לפעיל – הנחת העבודה היא שהוא מעוניין לחזור לפעילות. לעומת זאת נרשם שהסיר את עצמו ואז מוכנס מחדש לחשבון באמצעות יבוא נשאר לא פעיל. גם נמען שהיה בסטטוס לא פעיל ומוכנס מחדש שוב באופן ידני נשאר בסטטוס לא פעיל. בכניסה דרך API יש לכם אפשרות לבחור אם נמען לא פעיל שמוכנס לחשבון מחדש נשאר לא פעיל או הופך פעיל. 

הנמען פנה לרב מסר וביקש הסרה גורפת מכל הדיוורים שיוצאים מרב מסר 

יש נמענים שלא מסתפקים בבקשת הסרה מהמדוור מימנו קיבלו דיוור והם רוצים למנוע קבלת דיוורים באופן גורף מכל מהמדוורים שעושים שימוש ברב מסר. 

החוק מחייב אותנו לכבד בקשות אלה. במקרה כזה אנחנו מכניסים את כתובת המייל של המבקש (לאחר שאנחנו מסבירים לו היטב את משמעות הבקשה שלו) לרשימת הכתובות האסורות למשלוח 

אלה מקרים די נדירים ואם אין לכם רשימת תפוצה מאוד גדולה סביר שלא תתקלו במקרה כזה. 

הנמען ביקש הסרה מדיוור SMS 

לנמען יש אפשרות להסיר את עצמו (ולהפוך ללא פעיל) ברמת החשבון גם באמצעות דיוור סמס. ואולם הסרה כזו תתבצע רק אם אתם קבעתם שאתם רוצים בכך (בדרך כלל מטעמי זהירות מתביעות).

הסרה כזו תתרחש אם הנמען השיב "הסר" או שלחץ על קישור ההסרה במסרון וגם אתם קבעתם לפני המשלוח שהסרת סמס תגרור באופן אוטומטי הפיכת הנמען ללא פעיל ברמת החשבון. 

כדי לבדוק איך זה מוגדר בחשבון שלכם צריך להיכנס להגדרות המערכת > הגדרות מספר וירטואלי ולסמן את הצ'ק בוקס עם ההעדפה שלכם

הפיכה ללא פעיל ביוזמתכם (בעלי החשבון) 

פעולה ידנית 

לעיתים מתעורר מצב שבו אתם לא מעוניינים שכתובת מייל מסויימת תקבל דיוורים מכם. אלה יכולים להיות מתחרים, לקוחות ממורמרים, תובעים פוטנציאליים וכל מי שלא בא לכם טוב 🙂

אם כתובת המייל קיימת אתם יכולים להפוך אותה ביוזמתכם ללא פעילה ברמת החשבון. במקרה כזה הנמען יפסיק לקבל דיוורים. אבל אם אותו נמען ירשם מחדש הוא יחזור ויקבל דיוורים. 

אם אתם לא מעוניינים שהנמען יקבל מכם דיוורים, גם אם נרשם מחדש אתם יכולים להכניס את כתובת המייל שלו לרשימת ה"לא רצויים" .

כתובת  מייל שנכנסה לרשימת הלא רצויים תפסיק לקבל מכם דיוורים במייל. אם הכנסתם את הטלפון של הנמען לחסימת נמענים אז הוא לא יקבל גם sms. מידע נוסף על חסימת נמענים אפשר לקרוא במאמר הזה.

חשוב לציין שהכלי הזה – רשימת הלא רצויים – אינו מונע את נוכחות כתובת המייל ברשימת התפוצה שלכם אלא רק את האפשרות של אותה כתובת לקבל דיוורים. 

אם בעל כתובת אסורה יירשם באמצעות טופס הרשמה שלכם ההרשמה תוצג לו כמוצלחת (ואכן תהיה). אלא שהנמען לא יקבל כל דיוור מכם (כולל את דיוור אישור ההרשמה דרך סדרת מסרים אם הוגדר כזה)

פעולה אוטומטית 

אפשר ליצור גם תהליכים אוטומטיים שהופכים נמען ללא פעיל. למשל אחת האפשרויות השכיחות היא לבנות רשימה דינמית שאוספת אליה את כל הנמענים שלא ביצעו אינטראקציה עם הדיוורים שלכם במשך  תקופה ארוכה (נניח 6 חודשים) ולהפוך אותם ללא פעילים באמצעות אוטומציה שמטרגת על ידי כניסה לאותה רשימה דינמית . 

הפיכה ללא פעיל מסיבה טכנית

לעיתים נמענים נרשמים באמצעות כתובת מייל שאינה קיימת באמת ברשת האינטרנט. במקרה כזה השרת בצד המקבל מחזיר הודעה שכתובת הדואר האלקטרוני לא קיימת אצלו. כאשר ההודעה הזו מתקבלת המערכת חוסמת את הכתובת באופן מיידי ודיוורים מפסיקים להשלח אליה 

אם מוגדר אצל הנמען גם מספר טלפון הודעות סמס לא יישלחו אליו במקרה הזה.

כדי לתקן את המצב עליכם לתקן את כתובת המייל של הנמען ולהסיר את החסימה שלו באופן ידני מכרטיס הנמען

עודכן בתאריך אפריל 13, 2022

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים