1. ראשי
  2. שליחת מיילים
  3. חימום דומיין (לדיוור)

חימום דומיין (לדיוור)

חברות המפעילות שירותי תיבות המייל (למשל Gmail) דורשות שהדומיין שאתם משתמשים בו לשליחת הדיווירם יהיה דומיין מאומת. מהרגע שבו אימתתם את הדומיין, מפעילות תיבות הדיוור מכירות בזהות שלכם כשולחים כזהות נפרדת מזו של מערכת הדיוור בה אתם עושים שימוש. מרגע זה גורלכם (מבחינת עבירות) נמצא הרבה יותר בידכם, בשליטתכם ופחות בידי מערכת הדיוור בה אתם עושים שימוש. 

אם יש לכם רשימה של כמה אלפי כתובות ויותר ואתם שולחים אליהם מדומיין חדש אתם חייבים "לחמם" את הדומיין בהדרגה לפני שאתם שולחים לרשימה המלאה. זו הדרך להבטיח מוניטין דומיין טוב ועבירות טובה לאורך זמן. אחרי שאמרנו את זה, נסביר את המושגים הרלוונטיים ונראה איך לבצע את החימום. 

מהו אותו דומיין שצריך לחמם? 

הדומיין שצריך לחמם הוא דומיין השולח. דומיין השולח הוא החלק של הדומיין בכתובת השולח שהיא ה from של הדיוור שלכם למשל בכתובת roni@responder.co.il הדומיין הוא responder.co.il. ברב מסר כתובת השולח זו הכתובת שאתם מכניסים לשדה המתאים בפרופיל השולח. אם רשימת התפוצה שלכם כוללת יותר מכמה אלפי כתובות אתם חייבים לבצע הליך של אימות דומיין ברב מסר (גם אם יש לכם רשימה קטנה יותר אנחנו מאוד ממליצים לבצע את ההליך). מהרגע שבו הדומיין שלכם מאומת, חברות תיבות המייל הראשיות (Gmail, Yahoo, Outlook וכו') מכירות בדומיין שלכם ומנטרות את המוניטין שלו באופן שוטף. אם לא אימתתם את הדומיין ההתחשבות שלהן תהיה בדומיין של מערכת הדיוור עצמה (כאמור אתם נדרשים לאמת את הדומיין, כך ש"להתחבא" מאחורי הדומיין של רב מסר זו לא אופציה, מפעילי התיבות חוסמות בהדרגה את היכולת לשלוח דיוורים שאינם מזוהים באמצעות דומיין מאומת). 

מוניטין דומיין  

לכל דומיין יש מוניטין משלו אצל ספקי תיבות המיילים שהחשוב מביניהם הוא כמובן Gmail. מוניטין דומיין הוא מדד לאמינות של דומיין האימייל בהקשר של הימנעות ממשלוח ספאם בפרט וממשלוח שהנמענים לא שמחים לקבל בכלל. מדד המוניטין  מבוסס בעיקר (אבל לא רק – יש עוד הרבה גורמים נוספים) על ההיסטוריה של המיילים שנשלחו מאותו דומיין. שני הגורמים הראשיים שקובעים את מוניטין הדומיין הוא ותק ומעורבות. הותק מורכב משני גורמים – הותק של הדומיין (מתי הוא נרכש) והוותק של השימוש בדומיין למשלוח מיילים וגם לפעילות אחרת ברחבי הרשת כמו אתר אינטרנט. המעורבות של הנמענים במיילים שאתם שולחים היא המרכיב החשוב ביותר של המוניטין. מי שמפעיל את תיבת המייל יכול לנטר כל פעולה של נמען כמו פתיחה, הקלקה, מענה או חלילה דיווח ספאם והסרה מהרשימה. כל פעולה כזו מקבלת ניקוד שבאמצעותו ספקי התיבות יכולים לתת ציון איכות לשולחים שמצטרף לותק לקביעת מוניטין השולח. 

ספקי תיבות דואר וכלי סינון דואר זבל משתמשים במוניטין זה כדי להחליט אם להעביר את האימיילים לתיבת הדואר הנכנס של הנמען או לתיקיית הספאם. מוניטין דומיין טוב מעלה את הסיכוי שהמיילים יגיעו לתיבת הדואר הנכנס, בעוד שמוניטין דומיין גרוע יכול לגרום לבעיות בעבירות האימיילים. החדשות הטובות הם שאפשר לבדוק את מוניטין הדומיין שלכם. כמובן גם לכתובת ה IP של רב מסר יש חשיבות אבל עליכם להתמקד בנושאים שבשליטטתכם. 

בדיקת מוניטין הדומיין 

יש מספר כלים לבדיקת המוניטין של הדומיין שלכם והראשי ביניהם הוא  Postmaster Tools של גוגל. כדי להשתמש בו אתם צריכים חשבון בגוגל, בעלות על דומיין, ויכולת לשתול מידע בממשק הניהול של הדומיין שלכם. לאחר שתשלימו את דרישות התשתית של Postmaster tools תוכלו לקבל מידע רב ערך על מוניטין הדומיין שלכם ב Gmail. שימו לה המידע מתעדכן ברמה של פעם ביומיים בערך. הנה סרטון מתוך וובינר שהעברנו בנושא שמציג באופן מפורט את שלבי פתיחת חשבון והממשק. 

חימום דומיין 

כמו בכל מערכת יחסים, גם לזו שבין הדומיין שלכם לבין ספקי תיבות המיילים, יש חשיבות מיוחדת להתחלה. העניין הוא שבהתחלה מתייחסים אל הדומיין שלכם בחשדנות. והחשדנות גוברת ככל שמספר המיילים שאתם שולחים גבוה יותר. לכן כאשר אתם מתחילים לשלוח מדומיין שעדיין לא שלחתם ממנו צריך להתחיל עם מספר משלוחים מצומצם מאוד ולעלות את המספר בהדרגה. הדרגתיות היא גם בכמות וגם ובאיכות. האיכות היא רמת המעורבות של הנמען. ברב מסר יש לגביה אינדקיציה באמצעות דירוג הכוכבים. בשלבי החימום עולים בהדרגה בכמות ויורדים בהדרגה באיכות. 

אין כללים ברורים לחימום דומיין. ככלל אצבע חלקו את המשלוחים לשבועות. בשבוע הראשון שלחו בעשרות, בשני במאות, בשלישי באלפים, ברביעי בעשרות אלפים וכך הלאה. כאמור השתדלו (זה לא תמיד קל) להתחיל מקהל איכותי יותר (בעל יותר כוכבים, כאלה שפותחים את הדיוורים שלכם ומקליקים על הקישורים שבהם בעקביות) ועברו לקהל פחות איכותי. 

אם אתם ממש מתחילים לדוור עם דומיין חדש לגמרי מומלץ להתחיל באופן בלעדי עם דיוורים אוטומטיים (למשל סדרת מסרים) שזוכים בדרך כלל למעורבות גדולה יותר. בכל מקרה רצוי להתמקד בהתחלה בדיוורים איכותיים ולבצע אותם באופן עקבי ברמה יומית. חשוב להימנע מקפיצות במספר הנמענים והפסקות בדיוור. 

כאן תוכלו למצוא סרטון שמסביר את כללי החימום. 

למרות שתהליך החימום עשוי להיראות איטי ומייגע, הוא חיוני אם אתם רוצים להימנע מתיבת הספאם המרתיעה. אחרת, אתם עלולים לחוות בעיות נוספות כמו האטות, או אפילו חסימה מוחלטת של ההודעות שלכם.

איך לפעול לאחר חימום הדומיין

חימום הדומיין הוא רק ההתחלה. לאחר שחיממתם את הדומיין כדאי להמשיך עם פעולות שמירה על מוניטין הדומיין. בין הפעולות מומלץ לבצע: ניקוי תקופתי של רשימת האימיילים כדי להסיר כתובות לא פעילות או לא תקפות, שמירה על נפח שליחה עקבי, הימנעות מתוכן נחשב כספאם. מעקב תקופתי אחר מוניטין הדומיין משוב מספקי תיבות דואר ועוד.

עודכן בתאריך ספטמבר 29, 2024
הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן