שליחת מידע במסרון (SMS) היא כלי נוח, מהיר ויעיל להגיע לנמענים עם מסר קצר ופשוט. התהליך דומה מאוד לשליחת דיוור במייל, ואתם גם מגדירים ומנהלים את שליחת ה-SMS דרך מסכי העבודה של "דיוורים".
שלבי העבודה של יצירת sms חדש
המאמר הזה מפרט מה יש בכל אחד מהשלבים של תהליך הגדרת המסרון:
- קביעת שם
- בחירת נמענים
- הגדרות כלליות כמו שורת נושא, תגיות, תיזמון ועוד
אנחנו מצדנו עשינו את הכל קל ונוח, כדי שהמאמץ העיקרי שלכם יתרכז בשלב הרביעי – ניסוח התוכן עצמו.
יצירה והגדרה של sms חדש
כדי להתחיל, בוחרים בסרגל הכלים העליון "דיוורים". המסך יציג את רשימת כל הדיוורים שיצרתם בעבר (מכל הסוגים).
כדי ליצור sms חדש, פשוט לוחצים על הכפתור "דיוור חדש" למעלה משמאל.
מה שולחים? עכשיו אנחנו בשלב הראשון של התהליך.
שדה "שם הדיוור" הוא שם פנימי שיופיע ברשימת הדיוורים השמורים, ויעזור לכם להבין בעתיד בזריזות מה שלחתם כאן בעצם. זה יכול להיות שם של קמפיין, או כל הקשר אחר של התוכן בדיוור הזה.
בשדה "מה שולחים" בוחרים "sms ", ולוחצים על "הבא" כדי להמשיך למסך בחירת הנמענים.
למי שולחים? במסך בחירת הנמענים יש שתי אפשרויות ראשיות:
- רשימות נמענים
- נמענים מסויימים, כלומר הגדרות ותנאים מתקדמים יותר לבחירת נמענים "בפינצטה".
שליחה לרשימת נמענים
רשימת נמענים היא רשימת תפוצה שהכנתם מראש. אפשר לבחור רשימה אחת, כמה רשימות, או את כל הרשימות:
לחיצה על כפתור העליון "הוספת רשימה" תציג את כל הרשימות שלכם במערכת, ושם אפשר לבחור רשימה אחת או יותר.
אחרי שבחרתם למי לשלוח את המסרון, אפשר גם לבחור למי לא לשלוח (לדוגמה, אם רוצים לקדם וובינר אז כדאי לא לכול בדיוור את מי שכבר נמצא בוובינר).
לחיצה על הכפתור התחתון "הוספת רשימה" תציג שוב את כל הרשימות שלכם במערכת, אלא שכאן בוחרים למי לא לשלוח.
מתוך כל ההגדרות האלו המערכת יוצרת רשימה עדכנית של נמענים עבור המסרון הנוכחי. אחרי כל בחירה מוצג משמאל מספר הנמענים העדכני שאליהם הוא יישלח:
סיימתם לבחור? לחיצה על הכפתור "הבא" שמופיע בתחתית המסך תעביר אתכם לשלב הבא בתהליך.
ברוב המקרים פשוט שולחים דיוור לרשימת תפוצה, אבל אפשר גם לבחור נמענים בצורה יותר מתוחכמת וגמישה, כמו למשל לפי הוותק שלהם ברשימה (ותיקים או חדשים), לפי הפעולות שביצעו (פתחו דיוורים קודמים, לחצו על לינקים), תגיות או מידע אחר עליהם.
סיימתם לבחור? לחיצה על הכפתור "הבא" שמופיע בתחתית המסך תעביר אתכם לשלב הבא בתהליך.
הגדרות שליחת sms
- שם הדיוור: נכון, כבר הגדרתם אותו קודם, אבל גם כאן תוכלו לתקן או לשנות אותו. בכל מקרה, הנמענים לא רואים את השם הזה – הוא שם פנימי שיופיע ברשימת הדיוורים השמורים, ויעזור לכם להבין בעתיד בזריזות מה שלחתם כאן בעצם. זה יכול להיות שם של קמפיין, או כל הקשר אחר של התוכן בדיוור הזה.
- תגיות: לכל מסרון אפשר (וכדאי) להוסיף תגיות שמאפיינות אותו. ככה יהיה לכם קל יותר לשלוף מהארכיון דיוורים מסוגים מסויימים (למשל "מבצע", או "מוצר חדש").
- בעת הסרת טלפון הסר גם אימייל: אם נמען שקיבל את המסרון מבקש להסיר את עצמו מרשימת התפוצה, מספר הטלפון שלו יימחק מהרשימה כך שלא יוכל לקבל עוד מסרונים. אם תסמנו את האפשרות הזאת, גם כתובת המייל שלו תימחק, כך שלמעשה הוא לא יוכל לקבל מכם בעתיד מסרים באף ערוץ (לא SMS ולא מייל).
- מתי לשלוח: אפשר לשלוח את המסרון ידנית באמצעות כפתור השליחה (אחרי שסיימתם את כל ההגדרות ועיצוב התוכן), או לקבוע תאריך ושעה עתידיים, ואנחנו כבר נדאג לשלוח אותו בלי צורך בכניסה נוספת למערכת.
- מספר הטלפון ממנו יישלח המסרון: החוק מחייב שבכל דיוור יופיעו פרטים מלאים על הגורם השולח וכתובתו, אבל גם בלי קשר לחוק הזה, כדאי לפרט ממי בדיוק נשלח ה-SMS, כי זה מעודד אינטראקציה ומחזק את המותג, ולכן יש לזה ערך שיווקי מאוד גבוה.
אפשר לבחור כאן את אחד מפרופילי השולח שהגדרתם מראש במערכת (לקריאה על ניהול פרופילי שולח קיראו את המאמר כאן), או לבחור את מספר וירטואלי שאנחנו מספקים לכם כחלק מחבילת השירות שלכם אצלנו ברב-מסר, וכל תגובה שתגיע אליו תהיה נגישה לכם (כולל הסרה אוטומטית כשהנמען יגיב "הסר").
את הגדרת המספר הוירטואלי תעשו במסך הגדרות כלליות של המנוי
סיימתם? לחיצה על הכפתור "הבא" ואנחנו עוברים לשלב הכי מעניין – ניסוח ועיצוב הדיוור עצמו.
תוכן המסרון
עכשיו הגעתם לחלק המעניין באמת – ניסוח תוכן המסרון שלכם.
עורך המלל של המסרונים מאפשר לכתוב טקסט חופשי, אבל גם לשלב בו שדות תוכן שהגדרתם במערכת, ושדות מידע אישיים של הנמען (שדות סטנדרטיים או שדות מותאמים אישית שהגדרתם ברשימת הדיוור).
כדי ללמוד על שדות מותאמים אישית קיראו את המאמר כאן.
סיימתם לנסח?
לחיצה על "שמירה ויציאה" תשמור את כל ההגדרות.
לחיצה על "שמירה ושליחת ניסיון" תשמור את כל ההגדרות ותאפשר לכם לשלוח SMS לנסיון למספר או מספרים שתבחרו, כך שתוכלו להתרשם מהתוצאה לפני שאתם מפיצים אותה לכל הנמענים האמיתיים.
בכל רגע אפשר גם לחזור לשלבים הקודמים ולתקן שם הגדרות, אם צריך.