1. ראשי
  2. נמענים
  3. סטטוסים של נמענים ברשימות דיוור

סטטוסים של נמענים ברשימות דיוור

נמענים הם הלב של כל מערכת דיוור. אנחנו ברב-מסר משקיעים המון מאמצים כדי לתת לכם כלים גמישים, מדויקים ונכונים לניהול הרשימות שלכם, כי אנחנו יודעים שזה המפתח להגיע עם כל תוכן לנמענים הנכונים ובזמן הנכון.

אחד הכלים החשובים לניהול הנמענים, ולקביעה מי יקבל דיוורים ומי לא, הוא אוסף הסטטוסים של הנמענים. לכל נמען יש שלושה נתוני סטטוס במערכת ותפקידם לקבוע אם נמען יקבל או לא יקבל את הדיוור גם אם אותו נמען כלול ברשימת המשלוח של הדיוור.

שלושת הסטטוסים של נמען הם:

  • פעיל/לא פעיל ברמת החשבון
  • פעיל/לא פעיל SMS
  • פעיל/ לא פעיל ברמת הרשימה
  • חסום ע"י המערכת – חסום ברמת החשבון. מדובר בנמענים שהמערכת ניסתה לשלוח אליהם דיוור, ללא הצלחה. לכן הם נחסמו ע"י המערכת, ולא יקבלו דיוורים נוספים. מונה ה"חסומים" ברשימות מתייחס אל נמעני בעלי סטטוסי זה.
  • חסום SMS – חסום ברמת המספר טלפון. מדובר בנמענים שהמערכת ניסתה לשלוח אליהם מסרונים, ללא הצלחה. לכן הנמען לא יקבל דיוורי אסמס יותר. 

יש מספר גורמים שיכולים להשפיע על הסטטוסים של הנמענים:

  • אתם – אתם יכולים לשנות את הסטטוסים של נמען באמצעות ממשק המערכת
  • הנמען עצמו – הנמען יכול ללחוץ על קישור ההסרה במייל או בסמס
  • אוטומציה – הסטטוסים של נמענים יכולים להשתנות בעקבות תהליך אווטמציה שפועל עליהם
  • מערכת חיצונית באמצעות API – אפשר לחבר את רב מסר למערכות חיצוניות – למשל מערכת CRM ומערכות אליה יכולות את הסטטוס של נמען
  • מערכת רב מסר – יש שלושה תהליכים מערכתיים שעשויים לשנות סטטוס של נמען (1) כאשר נמען פונה לרב מסר ומבקש הסרה גורפת מכל רשימות התפוצה ברב מסר (2) כאשר רב מסר מזהה כתובת מסוימת ככתובת של הרשמה רובוטית ספאם)

איך נמען נשמר במערכת

במערכת רב-מסר, כל פרטי הנמען נשמרים קודם כל ברמת החשבון. כלומר, בנוסף לכך שנמען משוייך (או הצטרף) לרשימה מסוימת, הוא קיים וזמין תמיד ברמת כל החשבון ברשימת "כל הנמענים".

כך יש לכם גמישות להסתכל על הנמען במבט של החשבון ברשימת "כל הנמענים" וברמת רשימה כאשר אתם מסתכלים על הנמען ברשימה מסוימת.

הגמישות הזאת מאפשרת לכם לאסוף נמענים מכל הרשימות שלכם, כדי להתאים אותם לתוכן שאתם רוצים להפיץ – גם לצורך דיוור ספציפי, וגם כהגדרת "רשימה דינמית", שהיא כלי עבודה מאוד חזק וגמיש, וכדאי ללמוד עליו במאמר שבקישור הזה.

כמו כן בזכות אותה גמישות אפשר לשנות את הסטטוס של נמען גם ברמה הכללית של כח החשבון, וגם ברמה של רשימות דיוור ספציפית אליהן הוא משוייך.

נכון, זה יכול להיות טיפה מבלבל, אבל הגמישות הזאת משתלמת.

כדי להסביר את המשמעות של כל סטטוס, להבין איך משנים סטטוסים, ובכלל לעשות סדר בנושא כתבנו עבורכם מאמרי הסבר נוספים:

איך נמען הופך להיות לא פעיל ברמת החשבון

כיצד נמען הופך להיות לא פעיל sms ברמת החשבון

סטטוסים של נמענים ברשימה ספציפית

עודכן בתאריך אוקטובר 20, 2022

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן