1. ראשי
  2. טיפים ונושאים נוספים
  3. מהי "עבירות מייל " ואיך משפרים אותה

מהי "עבירות מייל " ואיך משפרים אותה

הדבר שאתם הכי רוצים כשאתם שולחים דיוור הוא שהדיוור יגיע לכמה שיותר תיבות מתוך הרשימה שלכם, ולכן אחד החששות הגדולים בבחירת מערכת הדיוור לרשימת התפוצה הוא רמת ה"עבירות" (באנגלית "deliverability") – כלומר כמה מתוך המיילים יגיעו לתיבת ה-inbox, ולא לתיבת הספאם.

נתחיל מהשורה התחתונה: בסופו של דבר, אין נוסחאות קסם. המייל שלכם צריך להיות מעניין ורלוונטי לקהל היעד. זה יעזור לכם כעסק, כמותג, וגם יעזור לתכנים שלכם להגיע ליותר אנשים, להניע אותם לפעולה, ולרצות עוד קשר איתכם – קשר של תוכן וקשר עסקי.

במאמר הזה אנחנו מזכירים הרבה את ג'ימייל (Gmail), כי זהו שירות המייל הנפוץ ביותר כיום (כ-80% מהמיילים שלנו ממוענים לשם), אבל העקרונות שעליהם אנחנו מדברים רלוונטיים לכל שירות מייל ולכל שירות הגנה מ"ספאם".

בעבר, שרתי מייל היו משתמשים בפילטרים פשוטים (שמתעדכנים כל הזמן) כדי לסנן "ספאם". כיום, במיוחד בשירותי מייל מתקדמים כמו ג'ימייל, הסינון מבוסס על אלגוריתם הרבה יותר מתוחכם. לג'ימייל יש את כל המידע על המיילים ועל הפעולות שנעשו איתם, ולפי זה הוא קובע אם לנתב מייל לתיבת הדואר הנכנס או לספאם.

אבל חשוב להבין שהמנגנון התפתח מפילטרים פשוטים לאלגוריתם מורכב כי ג'ימייל רוצה את טובת הלקוחות שלו ומנסה להציג להם מיילים שהם רוצים לקבל, והמסקנה היא שיש לנו את האפשרות להימנע מסיווג כ"ספאם", כי ההחלטה לא מתבססת על מילת מפתח כזאת או אחרת, אלא על דירוג המוניטין של השולח ושל מערכת הדיוור בעיני ספקי המייל (ג'ימייל, וואלה, וכד').

אנחנו ברב-מסר עושים המון כדי שהמוניטין שלנו יישאר גבוה, כלומר כדי שהעבירות של הדיוורים תהיה גבוהה כמה שיותר. במאמר הזה ננסה להסביר מה אנחנו עושים כדי לשפר את העבירות, ומה אתם יכולים לעשות כדי לעזור בזה.

חשוב לדעת: המשמעות של "עבירות" היא לא הימנעות מנחיתת ההודעה בתיבת הספאם, ולא הימנעות מכניסה ל"קידומי מכירות". אף מערכת דיוור לא יכולה להבטיח שמיילים לא יגיעו לתיקייה או הלשונית "קידום מכירות", למשל בג'ימייל (האלגוריתם של גוגל לא מכניס מייל ל"קידומי מכירות" כי הוא חושב שהמייל לא טוב, אלא כי הוא פשוט מסיק שהמייל הזה עוסק בהצעה עסקית).

בפועל, אנשים דווקא כן בודקים את לשונית "קידומי מכירות", אבל מומלץ גם ליידע את הלקוחות ולהנחות אותם שהמייל שלנו יכול להגיע לשם, ולא לתיבת הדואר הנכנס (אפשר גם לשקול לשלוח הודעות חשובות מסויימות כמסרון, SMS).

מה אנחנו עושים כדי לשפר עבירות?

מערכת הדיוור היא זו שאחראית על מוניטין כתובות ה- IPשלה (שנקבע ע"י ספקיות המייל), ואחראית לשמור על המוניטין הזה גבוה.

בהקשר הזה, המוניטין נגזר מכלל השולחים במערכת הדיוור. לכן אצלנו ברב מסר יש מחלקת ספאם שתפקידה לזהות שולחים שיש עליהם תלונות ספאם רבות, ולהסיר אותם מהמערכת שלנו כדי שהעבירות של שאר הלקוחות לא תיפגע.

בנוסף לזה, אנחנו לא רק מחכים לתלונות כדי לסנן ספאמרים, אלא מפעילים כלים טכנולוגיים רבים כדי למנוע מראש הרשמות רובוטיות פיקטיביות במערכות הטפסים שלנו, במטרה לזהות ספאמרים, ובמצב כזה אנחנו חוסמים אותם מראש, באופן אוטומטי.

מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את העבירות?

כאמור, דירוג המוניטין של כל מערכת הדיוור נגזר ממידת הרלוונטיות של כלל הדיוורים שנשלחים בקרב הנמענים.

לכן, בניגוד לאינטואיציה, המייל שלכם לא צריך להגיע למספר מירבי של נמענים, אלא לכמה שיותר נמענים רלוונטיים ו"נכונים" לכם. האחריות שלכם היא לשלוח דיוור לאנשים שבאמת מתעניינים בשירות או בתוכן שלכם, ושיש סיכוי רב יותר שיפתחו את המיילים.

טיפים לשיפור עבירות המיילים שלכם

  • הקפידו על שורת נושא מוצלחת, מעניינת ורלוונטית כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה (אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בדיוק בנושא הזה, כאן).
  • נצלו את היכולות של מערכת רב-מסר כדי לשלוח דיוורים שונים ומותאמים לכל סגמנט או אפילו איזור גיאוגרפי, כדי להגדיל את הסיכוי לפתיחת המייל ולמעורבות של הנמענים עם המייל (לחיצה על קישורים, או כל פעילות אינטראקטיבית שאתם יוצרים).
  • השתמשו בכתובת מייל שיש מדומיין פרטי ככתובת השולח. ספאמרים רבים משתמשים בשירותי מייל ציבוריים, ולכן ההמלצה החד משמעית היא להשתמש עבור כתובת השולח בכתובת של דומיין פרטי (לרוב, אם יש לכם אתר משלכם, יש לכם גם תיבות מייל עם שם הדומיין של האתר), ולא כתובת של ג'ימייל או ספק מייל ציבורי אחר.
  • כמו כן, מומלץ מאוד לבצע תהליך אימות של הדומיין הפרטי באמצעות SPF ו-DKIM. כדי ללמוד איך מגדירים דומיין מאומת לדיוור ברב מסר, קיראו את המאמר הזה.

כדי לקבל הסבר כללי על החשיבות של SPF ו-DKIM, קיראו את המאמר כאן.

  • המליצו לנמענים שלכם לחפש את הדיוור בתיבת הספאם או בלשונית "קידום מכירות", ולהעביר אותו משם לתיבה הראשית (inbox). כך יש סיכוי שבפעם הבאה הדיוור ייכנס ישירות לתיבה הראשית.
  • הקפידו לבצע ניקוי לרשימות פעם בשלושה חודשים עד חצי שנה (תדירות הניקוי תלויה בתדירות שליחת הדיוורים שלכם). כדי ללמוד עוד על ניקוי רשימות ועל הדרך לבצע ניקוי אוטומטי בעזרת מערכת רב-מסר, קיראו את המאמר כאן.
עודכן בתאריך ינואר 2, 2022

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן