מהן הגדרות נמענים מתקדמות
כשבוחרים לאילו נמענים נרצה לשלוח דיוור, ברוב המקרים מספיקות הגדרות נמענים לפי רשימות תפוצה.
אבל לפעמים תרצו להגדיר בצורה מתוחכמת יותר את הנמענים, כדי שיתאימו בדיוק לתוכן שאתם רוצים לשלוח אליהם.
הגדרות הנמענים המתקדמות הן כלי גמיש וחזק שפיתחנו במיוחד כדי שתוכלו לשלוח דיוור לקהל המתאים ביותר מבחינתכם.
בעזרת ההגדרות כאן אפשר למשל לבחור נמענים לפי הוותק שלהם ברשימה (ותיקים או חדשים), לפי הפעולות שביצעו (פתחו דיוורים קודמים, לחצו על לינקים), לפי תגיות, או לפי שדות מידע – או לפי שילוב של כל אלה.
הגדרת רשימת נמענים לפי הגדרות מתקדמות
בשלב השני של הגדרות הדיוור, לוחצים על "לנמענים נבחרים / לפי תנאים".
המסך מציג 6 אפשרויות להגדרות נמענים:
רשימת הנמנעים לדיוור הנוכחי תהיה מורכבת מכל ההגדרות, בכל הסעיפים. כלומר, היחס הלוגי בין כל ההגדרות האלו הוא "וגם" (AND).
אחרי כל בחירה ,תציג את מספר הנמענים העדכני שאליהם יישלח הדיוור:
בואו נלמד איך משתמשים בכל אחת מהאפשרויות, ומה היא נותנת לנו.
לפי רשימות
כאן אפשר לבחור נמענים שמופיעים בכמה רשימות נפרדות, או דווקא להוציא מרשימת הנמענים של הדיוור כאלה שמופיעים ברשימות מסויימות.
נניח, למשל, שיש לכם שתי רשימות תפוצה נפרדות:
- חברי מועדון לקוחות
- אנשים שהשתתפו באירוע השקה והסכימו להשאיר פרטים
עכשיו אתם רוצים לשלוח דיוור עם קופון הנחה מיוחד למוצר החדש שלכם. את ההנחה אתם רוצים להעניק לכל מי שהשתתפו באירוע ההשקה, אבל גם לחברי מועדון הלקוחות הנאמנים שלכם.
לחיצה על "לפי רשימות" תציג את אפשרויות ההגדרה.
נבחר את האפשרות "נמענים שנמצאים בלפחות אחת מהרשימות הבאות":
ואז נלחץ על הכפתור "בחירת רשימות". בחלון שייפתח מופיעות כל הרשימות שלכם. נבחר מתוכן את שתי הרשימות הרצויות:
בסיום הבחירה, נלחץ על "בחרתי".
לפי תזמון
כאן אתם בוחרים נמענים על בסיס הוותק שלהם במערכת, או ברשימת תפוצה מסויימת. זה יכול לעזור, למשל, אם תרצו לשלוח מסר רק למצטרפים חדשים יחסית, או דווקא רק לוותיקים.
בוחרים בעזרת 3 חלקי ההגדרה את אחת מאפשרויות התזמון שמגדירה את הנמענים:
אפשר להוסיף יותר מתנאי תזמון אחד בלחיצה על "+ הוסף תזמון", ואפשר להסיר תנאי מהרשימה בלחיצה על סמל האשפתון שמופיע לידו.
רשימת הנמענים מתעדכנת לפי כל התנאים יחד. כלומר, היחס הלוגי ביניהם הוא "וגם" (AND).
בהתאם לפעולות נמען
כחלק מהסטטיסטיקה שאנחנו אוספים בשבילכם, אנחנו יודעים מתי כל נמען קיבל דיוור בעבר, פתח אותו, או הקליק על קישור בו. כאן המקום להשתמש במידע הזה.
אם, לדוגמה, שלחתם בעבר דיוור על מבצע הנחה מיוחד למוצר שלכם, ועכשיו אתם רוצים להזכיר לנמענים שיש מבצע כזה, לפני שהוא מסתיים – תרצו לבחור את הנמענים שקיבלו בעבר את הדיוור על המבצע הזה, אבל רק את אלה שלא פתחו אותו.
- בוחרים את הפעולה שעליה מבוססת ההגדרה שלנו:
2. לוחצים על "בחירת דיוורים" כדי להשלים את ההגדרה על בסיס אחד או יותר מהדיוורים הקודמים:
אפשר להוסיף עוד ועוד תנאים, בלחיצה על "הוסף פעולה", ואפשר להסיר תנאי מהרשימה בלחיצה על סמל האשפתון שמופיע לידו.
רשימת הנמענים מתעדכנת לפי כל התנאים יחד. כלומר, היחס הלוגי ביניהם הוא "וגם" (AND).
על פי תגיות
כשמנהלים רשימות נמענים, אפשר להוסיף לכל נמען תגיות שעוזרות לזהות את אופיו, עיסוקו, או כל תכונה אחרת שמאפיינת אותו. כאן אפשר לבחור נמענים שאליהם הצמדתם תגיות מסויימות.
אם, למשל, תרצו לשלוח את הדיוור רק לנמענים שתייגתם כמנכ"לים או כלכלנים, בחרו את התנאי "מתוייג בלפחות אחת", ואז הוסיפו את התגיות "מנכ"ל" ו"כלכלן".
בצורה כזאת תוכלו בקלות לשלוח דיוור לכל המנכ"לים והכלכלנים שנמצאים בכל מיני רשימות שונות ונפרדות שלכם.
אפשר להוסיף עוד ועוד תנאים, בלחיצה על "הוסף תנאי לתגיות", ואפשר להסיר תנאי מהרשימה בלחיצה על סמל האשפתון שמופיע לידו.
רשימת הנמענים מתעדכנת לפי כל התנאים יחד. כלומר, היחס הלוגי ביניהם הוא "וגם" (AND).
לפי תוכן שדות
כאן אפשר לבחור נמענים לפי ערכים שמופיעים (או לא מופיעים) באחד משדות המידע שלהם (למשל שם פרטי, שם משפחה, כתובת דוא"ל, תאריך הצטרפות ועוד).
אם, לדוגמה, אתם רוצים לשלוח דיוור עם מאמר שמספר על טיפים מועילים לשימוש בג'ימייל, תרצו לשלוח אותו רק לנמענים עם כתובת של ג'ימייל, ככה:
אפשר להוסיף עוד ועוד תנאים, בלחיצה על "הוסף שדות", ואפשר להסיר תנאי מהרשימה בלחיצה על סמל האשפתון שמופיע לידו.
רשימת הנמענים מתעדכנת לפי כל התנאים יחד. כלומר, היחס הלוגי ביניהם הוא "וגם" (AND).
סיימתם לבחור? לחיצה על הכפתור "הבא" שמופיע בתחתית המסך תעביר אתכם לשלב הבא בתהליך הגדרות הדיוור.