1. ראשי
  2. שליחת מיילים
  3. אלמנט סיום ויציאה מהסדרה

אלמנט סיום ויציאה מהסדרה

סדרת דיוורים היא אוסף של דיוורים שתוכננו, נכתבו והוכנו מראש. הם שמורים ויוצאים אל הנמענים של רשימה מסוימת לפי הסדר שלהם, בהפרשי זמן שנקבעו מראש בהגדרות.

שימו לב שהמאמר הזה רלוונטי רק לסדרות שמוגדרות לפי טריגר "כניסת נמען לרשימה" – סדרות שמעבירות נמענים חדשים תהליך שיווקי ראשון כלשהו, ולא סדרות שמוגדרות לפי שדה תאריך (כמו למשל סדרות של מבצע יום הולדת).

מהו אלמנט סיום של סדרה?

בנוסף לרשימת הדיוורים, בכל סדרה קיים תמיד "אלמנט סיום ויציאה מהסדרה". אלמנט זה מסמן את סוף התהליך שעוברים הנמענים בסדרה, והוא לא כולל דיוור או מסר כלשהו, אלא רק הגדרה של זמן המתנה.

מדוע צריך אלמנט סיום בסדרה?

הצורך בהגדרת אלמנט סיום ויציאה מסדרה נוצר משום שלפעמים תרצו להוסיף עוד דיוורים לסדרה שכבר קיימת, למשל אם החלטתם שצריך עוד מסר שלא חשבתם עליו בהתחלה. במקרה כזה, ללא הגדרת אלמנט סיום, נמען שכבר סיים את הסדרה לא יקבל את הדיוור החדש.

אלמנט הסיום עוזר להמשיך את הסדרה ולהוסיף לה דיוור נוסף, תוך כדי שנמענים כבר עוברים בה, כך שנמענים שעוד לא יצאו מהסדרה יקבלו גם את הדיוור החדש.

באופן כללי, כשנמען מסיים לקבל את הדיוורים בסדרה, הוא לא יוצא מהסדרה, אלא עובר למצב המתנה באלמנט הסיום. הוא יישאר שם מספר ימים שתקבעו בהגדרות (ברירת המחדל היא 14, המקסימום הוא 60), ובזמן הזה, אם תוסיפו דיוור לסדרה, אותו נמען "יוקפץ" לאחור – אל שלב הדיוור שהתווסף – ויקבל את הדיוור החדש הזה.

בהמשך המאמר הזה תוכלו למצוא פירוט לגבי השיטה הזאת, וגם כמה דגשים חשובים שכדאי לזכור.

איך מגדירים אלמנט סיום?

במסך עריכת הסדרה (כאמור, בסדרה שמופעלת לפי כניסת נמען לרשימה) תוכלו לראות תמיד את אלמנט הסיום מופיע מתחת לרשימת הדיוורים.

כשאתם בונים או עורכים את הסדרה אתם מוסיפים את הדיוורים שמופיעים לפני אלמנט הסיום. תוכלו לראות על אלמנט הסיום ספירה של הנמענים שסיימו את הסדרה – כלומר אלה שיצאו ממנה לגמרי, ולא אלה שממתינים באלמנט הסיום.

בלחיצה על עריכת אלמנט הסיום תראו את ההגדרות שלו:

כאן תוכלו לקבוע את זמן ההמתנה של הנמען מרגע שהוא נכנס לאלמנט הסיום (כלומר קיבל את כל הדיוורים שהיו בסדרה) ועד שהוא יוצא מהסדרה לחלוטין. ברירת המחדל היא 14 יום, ותוכלו לבחור כאן כל ערך בין 0 ל-60 יום.

מה קורה כשנמען מסיים את הסדרה ומגיע לאלמנט הסיום?

כאמור, כשנמען נכנס לאלמנט הסיום מתחילה ספירה של ימים שבהם הוא "ממתין" שם. אחרי שעוברים הימים שהוגדרו, הנמען יוצא מהסדרה באופן סופי.

לעומת זאת, כל נמען שעדיין נמצא בהמתנה באלמנט הסיום, יוכל לחזור לאחור ולקבל דיוור חדש שתוסיפו לסדרה. אבל שימו לב לתיזמון המחושב לקבלת הדיוור הזה:

  • נמען שהוותק שלו באלמנט הסיום (מספר הימים שהוא ממתין שם) קטן מזמן ההמתנה שהוגדר בדיוור החדש – יקבל אותו לפי ההפרש בין הגדרות הזמנים.
  • נמען שהוותק שלו באלמנט הסיום גדול מזמן ההמתנה שהוגדר בדיוור החדש – יקבל אותו מיידית (בלי שום קשר להגדרת המתנה ושעה שהגדרתם בדיוור החדש).

לדוגמה, אם הגדרתם:

  • זמן ההמתנה שהוגדר לאלמנט הסיום: 14 יום.
  • זמן ההמתנה שהוגדר בדיוור החדש שהוספתם: 3 ימים אחרי הדיוור הקודם.

כך יתנהג הדיוור החדש:

  • נמען שנמצא כבר יומיים בהמתנה באלמנט הסיום, יקבל את הדיוור החדש אחרי יום (מרגע שהוספתם אותו לסדרה)
  • נמען שנמצא 4 ימים בהמתנה באלמנט הסיום, יקבל את הדיוור החדש מיידית. ללא כל המתנה.
  • נמען שקיבל את המסר האחרון בסדרה לפני 15 יום, לא יקבל את הדיוור האחרון כלל.

בכל מקרה, לאחר שהנמען קיבל את הדיוור החדש וסיים שוב את הסדרה, הוא ייכנס לאלמנט הסיום עם וותק של 0. כלומר ספירת הימים להמתנה באלמנט הסיום (עד לגבול שהוגדר שם) עבור הנמען הזה תתחיל מחדש, ולא חשוב כמה הוא המתין לפני כן. 

דגשים חשובים

חשוב להבין שבגלל שיהיו מקרים, כמו שהוסבר כאן, בהם נמען יקבל את הדיוור מיידית, אתם חייבים להשלים את תוכן הדיוור החדש מייד, ולא להשאיר אותו כאלמנט לא פעיל או לשמור אותו ללא תוכן במטרה להוסיף או לעדכן את התוכן בשלב מאוחר יותר – כי מי שלפי החישוב יקבל את הדיוור מיידית, ולכן יש סיכוי שיקבל למעשה תוכן ריק/לא שלם

מאותה סיבה, למרות שמדובר בסידרת מסרים, כדאי להימנע מניסוחים כמו "לפני יומיים קיבלת מאיתנו מייל…" – כי בניגוד לדיוורים שנכתבו מראש כסדרה שלמה, את הדיוור החדש לא כל הנמענים יקבלו לפי זמן ההמתנה שנקבע לו, אלא לפי חישובי זמנים שיהיו שונים בין נמען לנמען.

עודכן בתאריך יולי 25, 2024
הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן