1. ראשי
  2. טיפים ונושאים נוספים
  3. איך לנסח שורת נושא מוצלחת?

איך לנסח שורת נושא מוצלחת?

בכנות, כמה מיילים יש ברגע זה בתיבה שלך? כמה מהם יימחקו או יישכחו?

אנחנו מקבלים המון מיילים בכל יום. התחרות על הקשב בתיבת המייל לא קלה. לכן, כשאתם שולחים דיוור, שורת הנושא חשובה לפעמים יותר מהתוכן. הרי אם לא יפתחו את המייל, לא יראו בכלל את התוכן.

יש המון מחקרים (והם כל הזמן מתעדכנים) על ניסוח שורות נושא מוצלחות, ויש גם כל מיני גישות לניסוח שורות נושא אפקטיביות. אין נוסחה ואין גישה אחת מנצחת, גם כי בכל פעם המטרה היא שונה, וגם כי אם היתה נוסחה מנצחת כזאת, כולם היו משתמשים בה והיא מייד היתה הופכת ללא מנצחת – אבל בעיקר בגלל שלכל מותג יש סגנון, שפה וטון שמשותפים לו ולקהל שלו – וזה אחד הנכסים שלו כמותג.

אז הנה כמה כיוונים לחשיבה על ניסוח שורת הנושא. בסופו של דבר, הרעיון הוא לתת לכם השראה שאותה תשלימו ביצירתיות מתוך ההיכרות עם המותג שלכם ועם הקהל שלכם.

עצות כלליות

  • כיתבו עוד ועוד, תשחקו עם וריאציות, ואז תבחרו. כמו בכל סיעור מוחות, לפעמים הרעיונות הטובים ביותר מגיעים מחשיבה פתוחה ומשחק חופשי עם רעיונות.
  • אל תנסחו משהו ארוך מדי. מיילים עם שורות נושא קצרות זוכים לאחוזי פתיחה גבוהים יותר. 40-50 אותיות זה ממש המקסימום שלכם. אחרת זה הולך לאיבוד גם ויזואלית בתיבת הדואר, וגם בתשומת הלב שאתם דורשים בקריאה.
  • אל תצאו מהמותג שלכם, מהקהל שלכם, ומהשפה שלכם. אם תרצו או לא, גם במיילים יש לכם "סגנון", "טון דיבור" ושפה של המותג שלכם. אל תתפתו לחרוג מזה בגלל אופנות או טרנדים או חיקוי של משהו שנראה לכם מוצלח אצל אחרים.
  • עירכו ניסויי A/B. גם אם יש התלבטות קטנה (של מילה אחת או של הסגנון כולו), פיצול הדיוור באמצעות ניסוי A/B יכול להגביר את האפקטיביות. אצלנו ברב-מסר אפשר לנסות אפילו שלושה ניסוחים, וגם להגדיר את הניסוי על חלק מהנמענים, ולהמשיך אוטומטית עם הניסוח המנצח את הדיוור לשאר הרשימה. כדי ללמוד עוד על ניסוי A/B קיראו את המאמר שלנו כאן.
  • בידקו תצוגה מקדימה ושילחו מייל נסיון. אמנם אף פעם אי אפשר לוודא במאה אחוז איך זה ייראה אצל כל נמען ונמען, אבל אפשר להימנע מבעיות מביכות כמו מילה שנחתכת במקום הממש לא נכון.
    כאן יש מאמר שלנו על שליחת מייל נסיון.

סגנונות לשורות נושא

ישר ולעניין

לנמענים אין הרבה זמן, ואתם לא יודעים באיזה רגע ביום אתם "פוגשים" אותם. ניסוח פשוט וישיר של המסר הוא לפעמים הדרך הכי יעילה, במיוחד אם יש לכם כבר מערכת יחסים עם הנמענים, ובמיוחד כשמדובר בהודעות או עידכונים על שירות.

רשימות ומספרים

אתם בטח כבר יודעים כמה פופולריים מאמרים או פוסטים בסגנון "7 הטרנדים הכי חמים בעיצוב פנים", או "מהן 5 הטעויות הגדולות בשיווק". הפסיכולוגיה שמאחורי הסגנון הזה עובדת גם בשורות נושא (שגם הן סוג של כותרות לתוכן). אם יש לכם תוכן כזה וכותרת כזאת, לפעמים לא צריך לחפש ניסוח מתחכם. ואם אין לכם תוכן בסגנון של רשימות, כדאי מדי פעם לנסות וליצור כזה. זה אפקטיבי.

התאמה אישית

המערכת של רב-מסר מאפשרת לשלב בשורת הנושא (כמו גם בטקסט של הדיוור) שדות מידע של כל נמען בנפרד. את הפניה בשילוב שם הנמען ("אהלן איציק, יש לנו מבצעים מדהימים בשבילך") אתם בטח מכירים. אבל אפשר גם לקחת את זה עוד צעד קדימה, אם יש לכם מידע על תחומי עניין, עיסוק או פרטים אחרים של הנמענים.

למשל אם תיצרו שדה מותאם אישית של שם הסניף הקרוב לאזור המגורים של הנמען, תוכלו לנסח שורות נושא עם השדה הזה, כמו "הנחות של 40% מחכות לך בקניון איילון השבוע" / "הנחות של 40% מחכות לך בקניון מלחה השבוע".

כדי ללמוד עוד על הגדרת שדות מותאמים אישית ושימוש בהם, יש לנו מאמר מפורט כאן.

גירוי תחושת ההחמצה

רבות נכתב ודובר כבר על תופעת ה-FOMO (הפחד מהחמצה, Fear or Missing Out) שמנהלת אותנו ברשתות החברתיות וגם בהחלטות הצרכניות. לפעמים שורת נושא יכולה גם לעורר את התחושה הזאת. הדוגמאות הנפוצות עוסקות במגבלה של זמן (למשל "הקורס שלנו בחצי מחיר רק השבוע"), אבל אפשר להתבסס גם החשש לא להיות מעודכנים (למשל עם שורת נושא כמו "מה זה 'שיווק מעגלי' שכולם מדברים עליו?")

תעלומה ומתח

זה עובד בבלוגים, במאמרים וגם בעיתונות, וזה יכול לעבוד גם בשורות נושא – תחושת מתח או מסתורין, שמגרה את הקוראים להיכנס ולמצוא את הפתרון שמתחבא בתוכן המייל, למשל "בעוד שבוע הכל מסתיים…"

הומור

כמו בסיטואציות חברתיות, הומור בהחלט יכול לשבור את הקרח, ובמקרים מסויימים יכול גם לבסס סלנג או שפה פנימית וליצור תחושה של שייכות לקהילה וכך לחזק את המותג. רק שימו לב שאתם כותבים בבת אחת לקהל גדול, ולא לחבר או שניים, ולכן כדאי להיזהר מבדיחות מתוחכמות מדי, או שעלולות להיות פוגעניות.

עודכן בתאריך דצמבר 19, 2021

הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן