1. ראשי
  2. שליחת מיילים
  3. השפעה של שינויים בסדרת דיוורים קיימת

השפעה של שינויים בסדרת דיוורים קיימת

סדרת דיוורים היא אוסף של דיוורים שתוכננו, נכתבו והוכנו מראש. הם שמורים ויוצאים אל הנמענים של רשימה מסויימת לפי הסדר שלהם, ובהפרשי זמן שנקבעו מראש בהגדרות.

במקרים רבים תרצו לשנות משהו בסדרת המסרים שהגדרתם וניסחתם, כי פעולות השיווק שלכם משתנות ומתעדכנות כל הזמן.

בגלל שאנחנו עוסקים כאן בתהליך אוטומטי, ובגלל שסדרה מבוססת על הפרשי זמן בין דיוור לדיוור או אירועי זמן אחרים, יש חשיבות רבה לדעת מה באמת ההשפעה של כל שינוי שתעשו – איך תשתנה ההתנהגות של הסדרה כולה ומה בסופו של דבר יקרה לדיוורים ולנמענים.

חשוב להדגיש: יש שני סוגים של סדרות – סדרה שפועלת לפי תאריך, וסדרה שפועלת לפי טריגר הצטרפות לרשימת נמענים. המאמר הזה נוגע רק לסדרות מהסוג השני, כלומר סדרות שהטריגר שלהן הוא הצטרפות נמען לרשימה.

איך עובדת סדרת מסרים מסוג הצטרפות לרשימה

הסדרה פועלת כתהליך טורי שבו הנמענים מועברים מהמתנה ואז לדיוור אז להמתנה הבאה ואז לדיוור הבא, כך עד שהם מגיעים לאלמנט הסוף ויוצאים מהסדרה. 

ההמתנה הראשונה מתחילה עם הכניסה לרשימה (אלא אם כן מוגדר דיוור מיידי ואז אין המתנה לדיוור הראשון) כל יתר ההמתנות מתחילות מרגע שבוצע הדיוור. 

את הרוב המוחלט של זמנם בסדרה הנמענים מבלים בהמתנה. אם נסתכל על הנמענים בסדרה ברגע נתון נראה אותם מחולקים לקבוצות כך שכל קבוצת נמענים ממתינה לדיוור שונה (וקבוצה אחת ממתינה לאלמנט הסוף). לכן שינויים שאנחנו עורכים בסדרה משפיעים בעיקר על מיקום הנמענים בהמתנות השונות.  

אלמנט סיום ויציאה מהסדרה

כאשר נמען יוצא מהסדרה אין כבר אפשרות (ללא רישום מחדש לסדרה) לשלוח לו דיוורים נוספים מהסדרה. אלמנט הסיום משהה את יציאת הנמען מהסדרה והוא מאפשר לנו להוסיף דיוורים בסוף הסדרה ולגרום לנמען לקבל אותם. יש לכם שליטה במשך ההמתנה לאלמנט הסיום הוא יכול לנוע ממצב שבו אין המתנה כלל (כלומר הנמענים יוצאים מיידית מהסדרה לאחר הדיוור האחרון) ועד 60 יום. כדי ללמוד עוד על הנושא הזה, כדאי לקרוא את המאמר על אלמנט סיום סדרה 

עכשיו לאחר ששיטת העבודה של סדרה ברורה בואו נראה מה קורה לנמענים שנמצאים בסדרה כאשר עורכים בה שינויים. נתחיל ברשימת השינויים האפשריים.

שינויים אפשריים בסדרת הצטרפות לרשימה  

באופן כללי, אלה השינויים האפשריים בסדרת דיוורים:

  • שינויי מרווח הזמן בין דיוורים
  • שינויי סדר הדיוורים 
  • מחיקה של דיוורים 
  • הוספה של דיוורים בין שני דיוורים קיימים
  • הוספה של דיוורים בסוף הסדרה
  • שינוי תוכן של דיוורים 
  • שינויי סטטוס של דיוור לפעיל / לא פעיל 
  • שינוי הסטטוס של הסדרה ל פעיל / לא פעיל 
  • שינויי מרווח הזמן של אלמנט הסוף 
  • הוספה / הסרה של ימים אסורים 

כל עוד עורכים את השינויים לפני הפעלת הסדרה ותחילת כניסת נמענים לסדרה, הנמענים יתקדמו בסדרה באופן טורי על פי מבנה הסדרה. המצב שונה כאשר עורכים את השינויים בעת הימצאות נמענים בסדרה. השינויים עלולים להשפיע על הנמענים שכבר נמצאים בסדרה באופנים שונים.

לכן אם יש לכם סדרה שכבר רצה עם נמענים חשוב שתדעו מה יקרה להם עם כל שינוי שאתם מבצעים.

בסעיפים הבאים תוכלו ללמוד בפירוט מה ההשפעה של כל שינוי כזה.

השפעת שינוי במרווח הזמנים בין דיוורים

קיצור מרווח בין דיוורים 

אם מקצרים את מרווח הזמן בין דיוור A לדיוור B הנמענים שנמצאים בהמתנה לדיוור B יקבלו אותו בהתאם לזמן שבו הם שוהים בהמתנה ל B. אלה שממתינים זמן ארוך יותר מהזמן החדש יקבלו את הדיוור מיידית, אלה שעדיין לא השלימו את מועד ההמתנה החדש יקבלו את הדיוור בהתאם לזמן ההמתנה שנותר להם עד שישלימו את זמן ההמתנה החדש. 

אם הדיוור מוגדר למשלוח בשעה מיוחדת ביום, תהיה לכך השפעה על המועד שבו יקבלו הנמענים את הדיוור. נניח לדוגמה דיוור שהוגדר להישלח שלושה ימים אחרי הקודם, בשעה 14:00. אם בשעה 15:00 מקצרים את המרווח ליומיים, הנמענים שאמורים לקבל את הדיוור באותו יום יקבלו אותו למחרת ב 14:00. כלומר המערכת נותנת עדיפות לשעת המשלוח על פני יום המשלוח.

הארכת המרווח בין דיוורים

אם מאריכים את מרווח הזמן בין דיוור A לדיוור B כל הנמענים שנמצאים בהמתנה לדיוור B  ימתינו זמן נוסף שתלוי בזמן ההמתנה הנוכחי שלהם. לדוגמה, אם ההמתנה הוארכה מיומיים לשלושה, הנמענים שכבר ממתינים יומיים ימתינו עוד יום, הנמענים שממתינים יום, ימתינו עוד יומיים, וכן הלאה.

השפעת שינוי סדר הדיוורים

הממשק של רב מסר מאפשר להזיז דיוורים בסדרה (חוץ מהדיוור הראשון). דיוור שהיה מספר 3 יכול לעבור קדימה ולהפוך להיות מספר 5. דיוור שהיה מספר 7 יכול לעבור אחורה  ולהפוך מספר 2. כאשר מזיזים דיוור ויש קבוצה של נמענים בהמתנה לדיוור הזה אותם נמענים יזוזו ביחד עם הדיוור שלו הם ממתינים.

הזזת דיוור קדימה

אם מזיזים דיוור קדימה, הנמענים שממתינים לדיוור הזה ינועו יחד איתו ויחמיצו חלק מהדיוורים. למשל הנמענים שחיכו לדיוור שהיה דיוור מספר 2 במקור והוזז להיות דיוור 5 יפסידו את דיוורים 3 ו 4 המקוריים (שעכשיו יהיו דיוורים 2 – 3). 

הזזת דיוור לאחור

אם מזיזים דיוור לאחור, הנמענים שממתינים לדיוור הזה ינועו יחד איתו ויקבלו פעם נוספת חלק מהדיוורים. למשל אם דיוור 5 הוזז להיות 2 אז את דיוור 3 ו 4 (המקוריים – לפני ההזזה) הנמענים שחיכו לדיוור 5 יקבלו פעם נוספת.

השפעת מחיקת דיוור על נמענים בסדרה 

אם מוחקים דיוור הנמענים שממתינים לדיוור המחוק ימשיכו את ההמתנה לדיוור המחוק עד סופה ורק אז יעברו לדיוור הבא. מחיקה של הדיוור האחרון תגרום לנמענים לעבור לאלמנט הסיום, כמובן לאחר שישלימו את ההמתנה שהוגדרה להם בדיוור שנמחק.  

השפעת הוספת דיוור בין שני דיוורים קיימים 

כאשר מוסיפים דיוור חדש B בין שני דיוורים קיימים A ו C (כאשר A קודם ל C) כל הנמענים שממתינים בעת ההוספה לדיוור C  לא יקבלו את הדיוור החדש ללא קשר למשך ההמתנה שלהם. 

כמובן הנמענים החדשים שייכנסו לסדרה וכל אלה שעדיין לא נכנסו להמתנה לדיוור C יקבלו את הדיוור החדש.

השפעת הוספת דיוור בסוף הסדרה 

דיוור שמתווסף בסוף הסדרה יישלח מיידית לכל מי שממתין באלמנט הסיום משך זמן שווה או ארוך ממרווח הזמן שהוגדר בין הדיוור החדש לדיוור הקודם. הדיוור יישלח לכל האחרים שממתינים באלמנט הסיום על פי משך ההמתנה שלהם באלמנט הסיום.

המשלוח המיידי יתעלם משעת המשלוח המוגדרת. למשל אם הדיוור החדש מוגדר למשלוח בשעה 14:00, נמען יקבל אותו מיידית גם אם מוסיפים את הדיוור בשעה 18:00 (בתנאי שאותו נמען שוהה באלמנט הסיום משך זמן ארוך מזה שהוגדר בדיוור).

נמענים שקיבלו דיוור חדש באופן מיידי חוזרים מיידית לאלמנט הסיום לאחר קבלת הדיוור עם "ותק 0" בו (כלומר, ספירת הימים שלהם בהמתנה בתוך אלמנט הסיום עד ליציאה סופית מהסדרה מתחילה מחדש). לכן – אם למשל מוסיפים דיוור ונמען קיבל אותו מיידית ואז מוסיפים עוד דיוור ליומיים אחרי הקודם. אותו נמען יקבל את הדיוור החדש בעוד יומיים.

כדי להמחיש, הנה עוד דוגמה להתנהגות אלמנט הסיום:

נניח שיש לנו שני נמענים שממתינים באלמנט הסיום ליציאה מהסדרה: יוסי נמצא באלמנט הסיום יומיים, ויפית נמצאת באלמנט הסיום ארבעה ימים. בשלב זה מוסיפים דיוור חדש בסוף הסדרה שמוגדר להישלח שלושה ימים לאחר הדיוור הקודם. במצב כזה יוסי יקבל את הדיוור מחר ואילו יפית תקבל את הדיוור באותו יום בהתאם לשעה שמוגדרת בדיוור.

השפעת שינוי תוכן על נמענים בסדרה

בכל רגע נתון אפשר לשנות את התוכן של הדיוור. מכיוון שהתוכן שנשלח לנמען נקבע ממש בזמן המשלוח, כל הנמענים שעדיין לא קיבלו את הדיוור יקבלו את התוכן החדש והמעודכן. אם הדיוור מעוצב באמצעות תבנית ורוצים לשנות את התבנית או לעבור לדיוור טקסט או להעתיק מדיוור אחר צריך לבחור באיפוס הדיוור לפני הכנסת התוכן החדש. 

חשוב לדעת: אם מאפסים את תוכן הדיוור ולא מוסיפים תוכן חדש הדיוור הופך ללא פעיל.  

השפעת הפיכת דיוור ללא פעיל 

הנמענים שממתינים לדיוור שהפך ללא פעיל פעיל ישלימו את ההמתנה לפי מה שמוגדר בו, אבל לא יקבלו את הדיוור עצמו. גם שאר הנמענים שיגיעו לדיוור הלא פעיל ימתינו לדיוור אך לא יקבלו אותו. 

כלומר הפיכת דיוור ללא פעיל מבטלת את משלוח הדיוור אבל לא את ההמתנה לדיוור.

כאשר מחזירים דיוור לפעילות מי שנמצא בהמתנה אליו יקבל אותו על פי משך ההמתנה המקורי. עבור הנמענים החדשים אין כל השפעה הם מגיעים לדיוור פעיל מבלי "לדעת" שהיה פעם לא פעיל, אבל נמענים שהספיקו לעבור את הדיוור בעת שהיה לא פעיל לא יקבלו אותו. 

השפעת הפיכת הסדרה כולה ללא פעילה 

אם הופכים סדרה ללא פעילה כל הנמענים שנמצאים בסדרה נשארים בשלב שבו הם היו בתוך הסדרה, דיוורים לא נשלחים. נמענים חדשים לא נכנסים לסדרה. 

בעת הפעלה מחודשת כל נמען משלים את ההמתנה שלו (למשל מי שהיה אמור להמתין 20 דקות והמתין רק 10 דקות משלים עוד 10 דקות, מי שהיה אמור להמתין 3 ימים והמתין יום משלים עוד יומיים). נמענים חדשים שנכנסים לרשימה נכנסים לסדרה. 

נמענים שנכנסו לרשימה בעת שהסדרה הייתה לא פעילה לא יקבלו דיוורים מהסדרה בעת הפעלה מחודשת של הסדרה. 

השפעת הוספת יום אסור 

הוספת יום אסור תמנע משלוח ביום האסור, אבל נמענים שלפי החישוב היו אמורים לקבל את הדיוור כבר באותו יום כן יקבלו אותו.

עודכן בתאריך ספטמבר 15, 2024
הצלחנו לעזור לך?

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן